RSS

apesal sume kosong??

Assalamualaikum~

kosong~ kosong~ ohhh yeaahhh~ lallalala~ okeyyy~

rini puase yang kedua tapi aku nak cerite pasal semalam aka puase pertame...dengan yakin aku offer diri kat mak aku utk pegi ke bazar....fuhhh cepat2....dah kol bape dah nih...takot kang sume habiis lauk...dah la tak masak kat umah...

siap kejot adik aku tuh ha takot karang lau dah tido liat nak bangun...(utk kali kedua aku buat dengan yakin..yeaahhh) semangat tak semngat tuh....ahahhaha

tanpe berlengah2 di kepale dah terbayang2 bazar yg dipenuhi lauk, orang ramai, banyak gerai dan bazar yg kami nak tuju adalah DESAWIRA....teeetttt...

pastu....ngeeennnngggggg~ (tengah naik moto nih...berbekalkan keselamatan yg seciput dan sedikit berhati2...mengelak lopak tapi lopak tetap terkena tayar...errr)

tetibe keyakinan yg membuak2 tadi semakin menurun bile melihat kosong~ kosong~ kenape??...kenape??..kenape??..kenape keadaan ini berlaku??..aku dan neli pon berfikir sejenak...adekah rini orang sume belom berpose...adekah kami sahaje yg berpose??..ade kaitan ker??..

dengan gabra dan slumber cool pe lg??..tepon mak la...tuuuttt tuuuttt...tuuuttt...tuuttt...
neli : elooo...mak...bazarnye takde la...(sambil bisik2 kat tepon takot owg lain dengo...ahahhaa)
mak : (dengan nada yg slumber rock..) memang la takde~ kan ayah cakap kat depan AMANO yg lame tuh...
neli : ouuwhhhh~ kak biha jom pegi kat AMANO...
preenngggggg~ ngeennnggggg~

laaaaaa...kok takde gak bazar nyer....kitorang pon buat keputusan nak pegi pewira pulak...dalam perjalanan...
aku : eh kok ade orang ramai2 tuh??..ade eksiden kot...yok tengok...
neli : haa jom la tengok...
(nak cari bazar ke nak tengok eksiden??...padahal mase dah makin suntuk...ahahhaa)
aku : ehh....bazar laaa...aku napak orang bawak plastik makanan...
neli : haa tengok kat sini je la...takyah pegi perwira...

sapai2 jer...keceweeee jer....dah la redah ke kanan ke kiri sesak2...alih2 kok macam pasar selase bukan bazar...kitorang pon amek keputusan pegi perwira...kali nih lain macam sket keyakinan daripada yg tadi...ahhahaha sebab pe??..sbb keyakinan dah bercampo2 dgn ragu2...takot2 kosong~ kosong~

sapai perwira jer....aaahhhhhh legaaaaa~ ade bazar~ pastu redah2 ler kat bazar tuh...tapi nyer tak tau gak nak pilih lauk ape...last2 rembat je kiri kanan....pastu balik...ngennnnngggggg~ (dalam perjalanan tuh takot2 mak kecewe ngn ape yg kitorang beli)

ouwhhh upe2 nyer mak steady jer....tapi nyer....laaaa....mak kok tak masak nasi....tapi ade la 1 pinggan nasi sejuk...share 3 orang...aku...neli dan dady....mak punye nasi..nasi anget2 gitu...ahahahhaha

akhirnye kami berbuke dengan bersedehana pada puase pertame...amiinnnn~ esoknyer neli decide nak masak sendiri...ahahahhahah sekian....kih3~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: